Study Buddy

Το Study Buddy είναι ένα σύστημα που στοχεύει στην παροχή συνεχούς υποστήριξης στους μαθητές, σχετικά με το εκάστοτε θέμα μελέτης. Αυτή επιτυγχάνεται τόσο μέσω της παρακολούθησης της αλληλεπίδρασης των μαθητών με το αναγνωστικό υλικό, όσο και μέσω της προβολής σχετικών πληροφοριών σε μία διπλανή οθόνη.

Το σύστημα αποτελείται από ένα «έξυπνο» φωτιστικό που περιλαμβάνει μία μικρή κάμερα και έναν ενσωματωμένο υπολογιστή με σύνδεση WiFi. Η κάμερα του φωτιστικού εστιάζει στην περιοχή ανάγνωσης του μαθητή, δηλαδή στο σημείο του γραφείου, όπου βρίσκεται το βιβλίο. Η αλληλεπίδραση με το σύστημα ξεκινά, όταν ο χρήστης μ’ ένα μαύρο στυλό προβαίνει σε κάποια από τις παρακάτω ενέργειες: εστιάζει σε μία λέξη, την υπογραμμίζει ή την κυκλώνει.

Κάθε φορά που το «έξυπνο» φωτιστικό παρατηρεί ότι ο αναγνώστης χρειάζεται βοήθεια σχετικά με μία λέξη ή φράση, σαρώνει την περιοχή, προσπαθώντας να αναγνωρίσει τις σημειωμένες λέξεις, μέσω της χρήσης λογισμικού OCR. Στη συνέχεια, συλλέγει χρήσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με τις αναγνωρισμένες λέξεις, όπως εικόνες και ορισμούς εννοιών. Τέλος, οι προαναφερθείσες πληροφορίες μεταδίδονται σε μία έξυπνη συσκευή (π.χ. tablet, «έξυπνο τηλέφωνο» κ.λπ.), η οποία εκτελεί το λογισμικό LexiMedia. Το LexiMedia μπορεί να χρησιμοποιηθεί από έναν μαθητή στο πλαίσιο εκμάθησης μίας ξένης ή της μητρικής του γλώσσας. Το λογισμικό παρέχει:

  • Προεπισκόπηση λέξεων που περιέχουν μέχρι και τρεις ορισμούς για τη συγκεκριμένη λέξη, πέντε αντιπροσωπευτικές εικόνες και πέντε συναφή βίντεο.
  • Λεξικό δεδομένων που περιλαμβάνει όλους τους διαθέσιμους ορισμούς για τη λέξη, συνώνυμα αλλά και παραδείγματα για κάθε ορισμό.
  • Εικόνες και βίντεο σχετικά με την εκάστοτε λέξη.
  • Ιστορικό των λέξεων που έχει επισκεφτεί.

Δημοσιεύσεις

Margetis, G., Antona, M., & Stephanidis, C. (2015). A Framework for Supporting Natural Interaction with Printed Matter in Ambient Intelligence Environments. In the Proceedings of the 5th International Conference on Ambient Computing, Applications, Services and Technologies (AMBIENT 2015), Nice, France, 19-24 July (pp. 72-78). USA: IARIA XPS Press.

Margetis, G., Ntoa, S., Bouhli, M., & Stephanidis, C. (2011). Study-Buddy: Improving the Learning Process through Technology-Augmented Studying Environments. In C. Stephanidis (Ed.), HCI International 2011 - Posters' Extended Abstracts (Part II) - Volume 23 of the combined Proceedings of HCI International 2011 (14th International Conference on Human-Computer Interaction), Orlando, FL, USA, 9-14 July, pp. 504-508. Berlin Heidelberg: Communications in Computer and Information Science (CCIS 174, ISBN: 978-3-642-22094-4).