CognitOS

Το CognitOS είναι ένας παραμετροποιήσιμος, διαδικτυακός, διαχειριστής παραθύρων που μετατρέπει την τάξη που έχει επίγνωση της προσοχής των μαθητών σε ένα ενοποιημένο περιβάλλον.

Το CognitOS είναι ένα διαδικτυακό εργασιακό περιβάλλον που παρέχει μία ποικιλία από εκπαιδευτικές εφαρμογές και δημιουργεί μια κοινή εμφάνιση και αίσθηση προς το χρήστη σε όλα τα διαθέσιμα αντικείμενα, μεταμορφώνοντας έτσι την τάξη σε ένα ενοποιημένο περιβάλλον εργασίας, αντί για ένα σύνολο από απομονωμένες μονάδες.

Επιπλέον, εκτός από τη λειτουργία του ως πάροχος εκπαιδευτικών εφαρμογών, το CognitOS στοχεύει στην υποστήριξη του έργου της Έξυπνης Τάξης που έχει επίγνωση της προσοχής των μαθητών, όπως υποδηλώνει και το λατινογενές όνομά του που σημαίνει «εκείνος που έχει κίνητρο». Συνεπώς, το CognitOS μπορεί – όταν κρίνεται απαραίτητο από το σύστημα LECTOR – να λειτουργήσει ως κανάλι παρουσίασης και εφαρμογής παρεμβάσεων, οι οποίες έχουν σκοπό (i) να στρέψουν την προσοχή του εκπαιδευτικού σε προβληματικές καταστάσεις και (ii) να επαναφέρουν τους μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Δεδομένου ότι κάθε σχολικό περιβάλλον εμφανίζει διαφορετικά χαρακτηριστικά (π.χ. ο αριθμός των μαθητών και οι ικανότητές τους, η διαρρύθμιση της τάξης), το CognitOS υποστηρίζει εκτεταμένη διαμόρφωση της λειτουργικότητάς του. Η αρθρωτή αρχιτεκτονική του επιτρέπει την εύκολη ενσωμάτωση νέων εφαρμογών, ενώ η λειτουργικότητά του μπορεί να επεκταθεί/τροποποιηθεί κατά βούληση. Για το σκοπό αυτό, το CognitOS παρέχει ένα επεκτάσιμο API το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί περαιτέρω από τους εκπαιδευτικούς για την προσαρμογή της συμπεριφοράς του συστήματος και τον καθορισμό κανόνων για τις διάφορες περιπτώσεις χρήσης, προκειμένου να αντιμετωπιστούν σωστά οι ανάγκες του εκάστοτε εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.

Δημοσιεύσεις

Ntagianta, A., Korozi, M., Leonidis, A., Antona, M., & Stephanidis, C. (2018). CognitOS: A Student- Centric Working Environment for an Attention-Aware Intelligent Classroom. In C. Stephanidis (Ed.), HCI International 2018 - Posters Extended Abstracts, Part II, Volume 29 of the combined Proceedings of HCI International 2018 (20th International Conference on Human-Computer Interaction), Las Vegas, Nevada, USA, 15-20 July (pp. 102-110). Switzerland: Springer International Publishing AG (CCIS 852).

Ntagianta, A., Korozi, M., Leonidis, A., & Stephanidis, C. (2018). A Unified Working Environment for the Attention-aware Intelligent Classroom. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres (Eds), Proceedings of the 10th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN18), Palma, Spain, 2-4 July (pp. 4377-4387). Published by IATED Academy.