AmiSim: Διαδραστική Ξενάγηση με χρήση Εικονικής Πραγματικότητας

Ένα καινοτόμο σύστημα το οποίο προσομοιώνει πραγματικούς χώρους, προσφέροντας στον χρήστη τη δυνατότητα μιας εικονικής περιήγησης και παράλληλης αναζήτησης ψηφιακών πληροφορίων.

Πρόκειται για ένα σύστημα το οποίο προσομοιώνει οποιονδήποτε πραγματικό χώρο, προσφέροντας στον χρήστη την ευκαιρία να βιώσει την εμπειρία μιας εικονικής περιήγησης σ’ ένα υπαρκτό περιβάλλον. Επομένως, παρέχεται στον επισκέπτη μία ρεαλιστική εμπειρία περιήγησης, δίνοντάς του την αίσθηση ότι βρίσκεται στον πραγματικό χώρο, χωρίς όμως να είναι απαραίτητη η φυσική του παρουσία.

Το κτίριο Διάχυτης Νοημοσύνης (ΔΝ) του Ινστιτούτου Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΠ-ΙΤΕ) χρησιμοποιήθηκε ως ενδεικτικό παράδειγμα για τη δημιουργία μίας εικονικής περιήγησης μέσω του συστήματος AmiSim. Κατά τη διάρκεια της περιήγησης του χρήστη παρέχεται η δυνατότητα άντλησης πληροφοριών από ψηφιακές διαδραστικές εγκαταστάσεις. Αυτές έχουν ενσωματωθεί κατ’ αντιστοιχία με τη θέση τους στον πραγματικό χώρο, ενώ παράλληλα ο τρόπος λειτουργίας τους συντελείται κατ’ αναλογία με τον πραγματικό κόσμο.

Συγκεκριμένα, ενσωματώνονται διαδραστικές και μη εφαρμογές με στόχο την ενημέρωση των επισκεπτών, όπως:

  • το Media Gallery που παρουσιάζει πολυμεσικό περιεχόμενο με τοπία και προορισμούς της Κρήτης, όπου η αλληλεπίδραση επιτυγχάνεται από απόσταση και
  • το Be There NOW! που επιτρέπει σε διαφορετικούς χρήστες να βλέπουν την εικόνα τους να προβάλλεται ενσωματωμένη σε ψηφιακά τοπία, πίνακες ζωγραφικής κλπ.

Τεχνικές προδιαγραφές

Το σύστημα χρησιμοποιεί μία κάσκα εικονικής πραγματικότητας (Oculus Rift) για την αναπαράσταση εικονικών κόσμων με στερεοσκοπικό τρόπο. Επιπλέον, περιλαμβάνεται μία ειδική κάμερα (LeapMotion) ικανή για πλήρη παρακολούθηση των χεριών. Εναλλακτικά, μπορούν να χρησιμοποιηθούν αισθητήρες κίνησης (Oculus Touch), προκειμένου να επιτευχθεί αλληλεπίδραση μέσω χειρονομιών, παρέχοντας έτσι ένα μέσο μεγαλύτερης ακρίβειας, αν και περισσότερο παρεμβατικό. Τέλος, ένας αισθητήρας Kinect One χρησιμοποιείται ως συμπληρωματική κάμερα για την ενσωμάτωση της μορφής (φιγούρας) του χρήστη στο εικονικό περιβάλλον μέσω της ανίχνευσης του σώματος και της παράλληλης αφαίρεσης του φόντου.

Στοχεύει στους τομείς:

Το AmiSim είναι κατάλληλο για ιδρύματα πολιτιστικής κληρονομιάς και μουσεία, αφού μπορεί να προσφέρει την εμπειρία της ψηφιακής περιήγησης, καθιστώντας τα εκθέματα προσιτά ακόμα και για άτομα που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα. Ωστόσο, μπορεί  να αξιοποιηθεί με επιτυχία και στον χώρο της εκπαίδευσης ως βοηθητικό εκπαιδευτικό υλικό κατά τη διδακτική διαδικασία. Παράλληλα, το συγκεκριμένο σύστημα προσφέρεται για προσομοίωση του εργασιακού περιβάλλοντος, αποβλέποντας στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Τέλος, θα αποτελούσε χρήσιμο εργαλείο στον τομέα του εμπορίου και της διαφήμισης με στόχο την προώθηση προϊόντων.

Εγκαταστάσεις

Προσωρινές