ClassMATE

Το ClassMATE είναι ένα σύστημα-πλαίσιο που παρέχει υπηρεσίες που σχετίζονται άμεσα με το διδακτικό αντικείμενο της σχολικής τάξης.

Το ClassMATE αποτελεί μία ολοκληρωμένη αρχιτεκτονική που στοχεύει στη μετατροπή της συμβατικής σχολικής τάξης σε «έξυπνη», δηλαδή σε περιβάλλον Διάχυτης Νοημοσύνης με επίγνωση του τρέχοντος σχολικού αντικειμένου. Το σύστημα διευκολύνει τη διαλειτουργικότητα υπηρεσιών Διάχυτης Νοημοσύνης, τη σύγχρονη και ασύγχρονη επικοινωνία, την ασφάλεια, την ενορχήστρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με κριτήριο το γνωστικό αντικείμενο και τέλος τη δημιουργία εύχρηστων εφαρμογών για την «έξυπνη» τάξη του μέλλοντος. Ένα επιπλέον βασικό χαρακτηριστικό της αρχιτεκτονικής του συγκεκριμένου συστήματος είναι η παιδαγωγική προσέγγιση που έχει υιοθετηθεί κατά τον σχεδιασμό του.

Στο πλαίσιο της σχολικής τάξης, το ClassMATE είναι υπεύθυνο για:

  • την πρόσβαση και διαχείριση του περιεχομένου από οποιαδήποτε εφαρμογή και υπηρεσία του συστήματος σ’ έναν κεντρικό αποθηκευτικό χώρο περιεχομένων
  • την ταξινόμηση του περιεχομένου
  • τον χειρισμό ετερογενών απομακρυσμένων ή τοπικών συσκευών (π.χ. φορητός υπολογιστής, «έξυπνο» γραφείο μαθητή, «έξυπνο» γραφείο καθηγητή, «έξυπνος» πίνακας, φορητές συσκευές κλπ.)
  • την παρακολούθηση της συμπεριφοράς των μαθητών και των εκπαιδευτικών εντός της σχολικής αίθουσας και την αξιολόγησή τους
  • την παροχή εξουσιοδοτημένης πρόσβασης σε χρήστες και εφαρμογές.

Δημοσιεύσεις

Antona, M., Leonidis, A., Margetis, G., Korozi, M., Ntoa, S., & Stephanidis, C. (2011). A Student-Centric Intelligent Classroom. In D. Keyson et al. (Eds.), Proceedings of the 2nd International Joint Conference in Ambient Intelligence (AmI 2011), 16-18 November, Amsterdam, The Netherlands (pp. 248-252). Berlin Heidelberg, Germany: Springer [LNCS: 7040].

Leonidis, A., Margetis, G., Antona, M., & Stephanidis, C. (2011). An Intelligent Task Assignment and Personalization System for Students’ Online Collaboration. In C. Stephanidis (Ed.), Universal Access in Human-Computer Interaction. Applications and Services - Volume 8 of the combined Proceedings of the 14th International Conference on Human-Computer Interaction (HCI International 2011), Orlando, FL, USA, 9-14 July, pp. 548-557. Berlin Heidelberg: Lecture Notes in Computer Science Series of Springer (LNCS 6768, ISBN: 978-3-642-21656-5).