«Έξυπνο» Δωμάτιο Ξενοδοχείου

Το «Έξυπνο» Δωμάτιο Ξενοδοχείου αποτελεί μία καινοτόμο εφαρμογή Διάχυτης Νοημοσύνης στον τομέα του τουρισμού και της ψυχαγωγίας που αποσκοπεί στη βελτίωση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών στον ξενοδοχειακό κλάδο.

Το «Έξυπνο» Δωμάτιο Ξενοδοχείου διαθέτει ένα σύστημα που παρακολουθεί συνεχώς τη θέση και τη δραστηριότητα των ανθρώπων και των αντικειμένων μέσα σε έναν χώρο και χρησιμοποιεί αυτές τις πληροφορίες με στόχο να προσαρμόσει τις τεχνολογίες στις ανάγκες των επισκεπτών. Έτσι, ενσωματώνονται στον πραγματικό χώρο διάφορες τεχνολογικές συσκευές και αυτόνομο λογισμικό, αποσκοπώντας στη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος Διάχυτης Νοημοσύνης, που μέσα από την παρατήρηση προσαρμόζει τη συμπεριφορά του σε πραγματικό χρόνο, με στόχο να προσφέρει στους πελάτες του «έξυπνες» και εξατομικευμένες υπηρεσίες.

«Έξυπνες» συσκευές

Διάφορες «έξυπνες» συσκευές ενσωματώνονται στον πραγματικό χώρο και διευκολύνουν την αλληλεπίδραση με τις εγκαταστάσεις των δωματίων και με τις διαθέσιμες ξενοδοχειακές υπηρεσίες. Αναλυτικότερα, ένα γενικό τηλεχειριστήριο μπορεί να ελέγξει κάθε ηλεκτρονική συσκευή στο «έξυπνο» δωμάτιο του ξενοδοχείου (π.χ. φώτα, περσίδες κ.λπ.). Το συγκεκριμένο χειριστήριο διαθέτει έναν περιορισμένο αριθμό κουμπιών, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο εύχρηστο.

Μία «έξυπνη» τσάντα για τα άπλυτα ρούχα ζητά αυτόματα την υπηρεσία πλυντηρίου, όταν τοποθετηθούν άπλυτα ρούχα μέσα σε αυτήν. Παράλληλα, μία «έξυπνη» επιφάνεια αφής βρίσκεται δίπλα στο κουμπί εισόδου του δωματίου, επιτρέποντας στους επισκέπτες να ζητούν εύκολα την υπηρεσία καθαρισμού, πριν αποχωρήσουν από αυτό.

Επιπρόσθετα, το DoorMate είναι μία επαυξημένη ταμπέλα που βρίσκεται δίπλα στην πόρτα του δωματίου και έχει διττό ρόλο: από τη μία πλευρά παρουσιάζει την τρέχουσα κατάσταση ενός δωματίου (π.χ. κατειλημμένο, μην ενοχλείτε κ.λπ.) ή τα εκκρεμή αιτήματα που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών του δωματίου και από την άλλη πλευρά ελέγχει την πρόσβαση στο δωμάτιο.

Εκτός από τα προαναφερθέντα χειριστήρια Διάχυτης Νοημοσύνης, οι επισκέπτες μπορούν εναλλακτικά να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή Φορητός Ρυθμιστής Δωματίου. Έτσι μπορούν να χειριστούν και να ρυθμίσουν τον εξοπλισμό, τις συσκευές και τις υπηρεσίες του δωματίου μέσω εύχρηστων και ευέλικτων κατανεμημένων διεπαφών.

Μπάτλερ

Πρόκειται για έναν τρισδιάστατο χαρακτήρα που προβάλλεται σε μία οθόνη τηλεόρασης και  καλωσορίζει τον επισκέπτη κατά την άφιξή του. Επιπλέον, προσφέρει κάποιες σύντομες πληροφορίες σχετικές με τα χαρακτηριστικά του δωματίου.

Πλοηγός Ξενοδοχείου

Είναι ένας εσωτερικός πλοηγός που εντοπίζει τη θέση του χρήστη μέσω των αναγνωριστικών κωδικών (QR Codes) και υπολογίζει τη συντομότερη διαδρομή μεταξύ δύο συγκεκριμένων τοποθεσιών.

Εφαρμογή Χώρου Υποδοχής

Ο υπάλληλος της υποδοχής μπορεί σε πραγματικό χρόνο να εξυπηρετεί τους πελάτες, ενώ παράλληλα παρακολουθεί την κατάσταση ολόκληρου του ξενοδοχείου και την εξέλιξη των διαφόρων αιτημάτων υπηρεσίας δωματίου.

Δημοσιεύσεις

Leonidis, A., Korozi, M., Margetis, G., Grammenos, D., & Stephanidis, C (2013). An Intelligent Hotel Room. In J.C. Augusto, R. Wichert, R. Collier, D. Keyson, A.A. Salah, & A-H. Tan (Eds.), Proceedings of the 4th International Joint Conference on Ambient Intelligence (AmI-2013), Dublin, Ireland, 3-5 December (pp. 241-246). Heidelberg, Germany: Springer (LNCS 8309).