Whiteroom

Το Whiteroom είναι ένα πλήρως προγραμματιζόμενο περιβάλλον Εκτεταμένης Πραγματικότητας (XR), το οποίο μπορεί να εκτελέσει οποιοδήποτε σενάριο και λειτουργεί ως πεδίο συνεχούς πειραματισμού για νέες ιδέες και νέες ερευνητικές κατευθύνσεις.

Πρόκειται για ένα πλήρως προγραμματιζόμενο περιβάλλον (Whiteroom) Εκτεταμένης Πραγματικότητας (XR), το οποίο μπορεί να εκτελέσει οποιοδήποτε σενάριο και λειτουργεί ως πεδίο συνεχούς πειραματισμού για νέες ιδέες και νέες ερευνητικές κατευθύνσεις.

Με τη χρήση εξειδικευμένων εργαλείων που αναπτύσσονται στο πλαίσιο του Προγράμματος Διάχυτης Νοημοσύνης, καθίσταται εύκολος ο προγραμματισμός διαφορετικών σεναρίων, που μπορούν να εκτελεστούν μέσα στον χώρο, καθώς και η εναλλαγή τους. Για τον σκοπό αυτό, παρέχεται η δυνατότητα μοντελοποίησης του χώρου, ενώ παράλληλα  ενσωματώνεται οποιαδήποτε τεχνολογία (Technology as a Service)  και εφαρμογή (Application as a Service) του Προγράμματος Διάχυτης Νοημοσύνης. Στη συνέχεια, κάνοντας χρήση ενός εργαλείου σύνθεσης σεναρίων, μπορεί να υλοποιείται η λογική του σεναρίου σε μορφή κανόνων που αξιοποιούν γνώση για τον χώρο και για τους χρήστες, καθώς και διασύνδεση με υπηρεσίες και εφαρμογές. Προβλέπεται, επίσης, η ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών, όπως εκτυπωμένα έξυπνα στοιχεία σύνθεσης επίπλων (intelligent furniture building blocks), προβολή σε κινούμενες και δυναμικά ανασυντιθέμενες επιφάνειες, αναγνώριση αντικειμένων και ατόμων στον χώρο, κλπ. Οι τεχνολογίες του Whiteroom μπορούν να αξιοποιηθούν σε ποικίλους τομείς της καθημερινής ζωής, όπως η εκπαίδευση, η ψυχαγωγία, κοκ.

Στον τομέα της ψυχαγωγίας, το παιχνίδι “Escape the room” εμβυθίζει τους παίκτες στην κρυψώνα ενός μάγου, από όπου πρέπει να βρουν διέξοδο.  Οι παίκτες καλούνται να ψάξουν για στοιχεία στον χώρο του δωματίου, προκειμένου να καταφέρουν να αποδράσουν, χρησιμοποιώντας μία φορητή συσκευή επαυξημένης πραγματικότητας (AR).

Τέλος, στον τομέα της εκπαίδευσης, οι τοίχοι μιας παραδοσιακής σχολικής αίθουσας μπορούν να αξιοποιηθούν ως μεγάλοι διαδραστικοί πίνακες , αλλά και να δώσουν τη δυνατότητα στους μαθητές να εμβυθιστούν σε ποικίλα περιβάλλοντα ανάλογα με τις απαιτήσεις και τη θεματολογία του εκάστοτε μαθήματος. Συγκεκριμένα, το περιβάλλον επιτρέπει στους μαθητές να «μεταφερθούν» σε ένα ενυδρείο ή στο ηλιακό μας σύστημα, προσελκύοντας την προσοχή και το ενδιαφέρον τους και στοχεύοντας στην καλύτερη κατανόηση του μαθήματος.