AmI Playfield

Το AmI Playfield είναι ένα περιβάλλον Διάχυτης Νοημοσύνης το οποίο προσφέρει μία καινοτόμο προσέγγιση στον τομέα της μάθησης.

Το AmI Playfield χρησιμοποιεί σχετικά χαμηλού κόστους τεχνολογίες που είναι κατάλληλες για κιναισθητικές και συλλογικές δραστηριότητες στο πλαίσιο ενός φυσικού και ευχάριστου περιβάλλοντος μάθησης, στο οποίο, παράλληλα, ενσωματώνονται τεχνικές και συστήματα μέτρησης. Το σύστημα αποτελείται από τα ακόλουθα:

  • Έναν χώρο παιχνιδιού που επαυξάνεται με τεχνολογίες υπολογιστικής όρασης, ώστε να παρακολουθεί τις κινήσεις των παικτών
  • Διάφορες γραφιστικές διεπαφές, οι οποίες απεικονίζουν δυναμικά τη δράση του παιχνιδιού από διαφορετικές οπτικές πάνω σε μία διπλή οθόνη οπίσθιας προβολής
  • Έναν διαχειριστή παιχνιδιού με τη μορφή οθόνης αφής
  • Διεπαφές ελέγχου που εκτελούνται μέσω κινητών τηλεφώνων
  • Ηχητική εγκατάσταση

Ένα παιχνίδι μαθηματικών, στο οποίο χρησιμοποιούνται αριθμοί από το 1 έως το 100, στοχεύει στην εξοικείωση των μαθητών με τις τέσσερις βασικές πράξεις. Ο παιδότοπος αποτελείται από ένα χαλί που περιλαμβάνει εκατό τετράγωνα, κάποια από τα οποία περιέχουν ένα μήλο. Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες: η πρώτη στοχεύει στην περισυλλογή όσο το δυνατόν περισσότερων μήλων και η δεύτερη στο να πιάσει τους αντιπάλους. Ο σωστός υπολογισμός των μαθηματικών πράξεων επιτρέπει την μετακίνηση των παιδιών ανάμεσα στα τετράγωνα. Ο παιδότοπος παρέχει στα παιδιά ενημέρωση σχετικά με την εξέλιξη του παιχνιδιού μέσω της προβολής πολυμεσικών πληροφοριών σε μία μεγάλη οθόνη, η οποία είναι  ορατή σε όλους. Οι δραστηριότητες των παιδιών ελέγχονται με στόχο την εξαγωγή χρήσιμων στατιστικών στοιχείων.

Δημοσιεύσεις

Papagiannakis, H., Antona, M., Ntoa, S., & Stephanidis, C (2013). A Multimodal Ambient Intelligence Environment for Playful Learning. Journal of Universal Computer Science, special issue on “Towards Sustainable Computing through Ambient Intelligence”, 19 (17), 2617-2636.

Papagiannakis, H., Ntoa, S., Antona, M, and Stephanidis, C. (2012). Learning by Playing in an Ambient Intelligent Playfield. In J. Bravo, D. López-de-Ipiña, and F. Moya (Eds.) UCAmI 2012, LNCS 7656, pp. 486–498. Springer-Verlag Berlin Heidelberg.